سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خواص آمتیست Amethyste

 Amethyste خواص آمتیست

   
 

 

 این سنگ نوعی کریستال کوارتز به رنگ بنفش است . آمتیست ، گران بهاترین سنگ در گروه کوارتزها به شمار می رود . 

این سنگ را در کتب حواهرشناسی اسلامی قدیم ، «جمشت» گفته اند ، لکن نام آن در لاتین ( آمتیست ) است . نام این سنگ از زبان یونانی مشتق شده و به معنای « مست نبودن » است ، چون می پنداشته اند که دست بند و گردنبند از آمتیست هنگام می خواری ، مانع مستی می شود و البته دانشمندان جواهرشناسان ایرانی و عرب نیز در کتب خود به این مساله اشاره کرده  اند . 

بعضی از بلورهای آمتیست در مقابل نور خورشید قسمتی از رنگ خود را از دست می دهند . با وجود این ، اشعه X  رنگ اولیه آن را می تواند باز گرداند . بلورهای آمتیست با حرارت زیاد به زنگ های زرد روشن ، قهوه ای ، سبز و آبی  در می آیند و رنگ های زرد آن به عنوان سیترین فروخته می شود . شکنندگی ، از دیگر ویژگی های این سنگ است ، لذا باید با دقت بسیار آن را نگاه داشت .

 

خواص و فواید 

آمتیست اراده  را تقویت می نماید . حکما عفیده دارند که استفاده از این سنگ برای ترک عادات ناپسند بسیار مفید است . لذا معتادانی که قصد ترک مواد مخدر ، سیگار و یا مشروبات الکلی را دارند ، از این سنگ استفاده می کنند .

هم چنین این سنگ به دلیل ارتباط با چاکرای پیشانی و تاج ، برای رفع دردهای ناشی از میگرن و سردردهای عصبی و نیز بهبود حمله های عصبی به ویژه صرع ، بسیار مفید است . علاوه بر آن ، برای رفع بی خوابی و کابوس سفارش می کنند که ?ن را زیر بالش بگذارند و بخوابند . 

آمتیست با رنگ بنفشی که دارد ، ارزش فوق العاده ای در شفا بخشی ، خصوصا در زمینه درمان با رنگ ها دارد  زدودن انرژی منفی ، از دیگر ویژگی های آمتیست است که آن را به انرژی های مثبت تبدیل می کند . نکه ا یاز سن آمتیست را در گوشه ای از اتاق یا محل کار خود قرار دهید تا علاوه بر پراکنده شدن انرژی های مثبت در فضا و ذهن و روح شما ، به تعادل و آرامش دست یابید و از تشویش ، اضطراب و هراس ، دور گردید . 

منبع : داتینو